28 C
Hong Kong
Friday, March 29, 2024

車事短評:減排並非獨步單方


尋日(8 月 31 日星期二)同一班朋友在香港島聚舊,話題自然離不開「熱到噴火、焗到出煙」的天氣!事實上筆者在觀塘轉隧巴時,只是等了 1 分鐘就車可上,但是路邊的廢氣加上天氣悶熱、一滴風都冇的情況下,1 分鐘是要逐秒捱過去……

當時隧巴已離開東隧直上東廊,雙眼望望維港兩岸的景物(附送因為冇風而沉積的煙霞……),即時想起一位多年前的朋友曾經講過「香港空氣差,真係唔好一味賴車多……冇錯,部分舊車的確因為欠缺保養或者技術未夠先進,所以廢氣排放表現好差。但係全世界唔少大城市都好多車,又唔見人地的空氣,俾人話係營商投資障礙?講到尾,咪又係樓起得太高、唔通風。」

筆者亦聯想到曾經有人提議效法新加坡,實施單雙號車牌行車管制。又記得歐盟 5 期廢氣排放標準、電動車準備全面在港推出。更記得 2 年前到東京公幹,驚覺銀座一帶人多車多,唯獨是屏風樓絕對唔多……

或者要解決空氣質素一日差過一日的問題,最佳方法始終是多管齊下,而非單靠減排。大家可以睇睇本文配相,正是筆者 2 年前東京之旅所拍攝的。天不是藍(因為逆光拍攝再加上近黃昏時份),但最起碼很容易看得到天空是藍還是灰。

文:SVD

相關內容

最新內容