27 C
Hong Kong
Friday, April 26, 2024

車手專欄:買車時從來無人理呢 Part!(一)


成日經過車展聽到人問部車有幾多匹,匹數小嫌小,匹數大嫌油貴,淨係識問幾毫子一公里。我真係想答佢:有部車 3 百幾匹,扭力大過林寶大牛 LP-640 一倍,行 5 毫子 1 公里(以天水圍到銅鑼灣 40 公里,969 車費 $21.4 計算),佢仲包埋快易通(Autotoll)!時間方面仲有可能快過揸車(車程大約 45 分鐘班次為 11-16 分鐘一班,連等車都係 1 個鐘到),你試過係銅鑼灣搵停車場再加等既時間花上用 30 分鐘既滋味嗎?這時候就知巴士 Win!噤係香港點解仲要買車呢?

香港買車係絕對唔會慳錢,亦唔會慳到幾多時間。瘋見車人還是勸大家以後唔好再問幾多錢油錢,你要問就問搭幾多號巴士更實際!這情況外國則例外。

香港,車是一種奢侈品,是一種玩兒,是一門興趣,會令人沈迷的品味體驗。如紅酒般,會有人用紅洒解喝嗎?如果有請你話我知,我都想見識見識!

既然是一種品味就不應不求甚解,理應再深入了解,細膩品嘗開車樂趣。香港地小山多,馬力能釋放嗎?不能!200 匹我都嫌多!因為這地利環境,駕駛者開始另尋樂趣。品嘗利樂的過灣動作成了潮流!

就以蓮花 Elise 或本田 Civic EG/EK 為例係香港地真係快過好多大馬力車!點解?並唔係握住軑盤既人膽色過人,係因為以上提及的都用上了賽車系的懸掛系統:前、後雙搖臂式懸掛!

現時市面普遍使用的前輪懸掛有以下兩種:
1. 麥花臣支柱式(MacPherson Strut)
是絕大部份前輪驅動中小房車使用如:Corolla、Camry、Golf、Mazda3 等… 1949 年由通用汽車工程部副總裁 Earle S. MacPherson 設計的,因為設計相對簡單,令車籠空間更大,成本較低。可是在懸掛幾何分析時顯示麥花臣不能容許某種程度的外傾角(Camber)變化令過灣性能比較後者遜色。另一個缺點是車身外的路噪和振動會直接傳送令,車內舒適度不及雙搖臂設計。


2.雙搖/雙 A 臂式設計(Double Wishbone)
跑車/高級房車使用如:法拉利 F360,平冶 S-class,寶馬 7 系等。此設計源自於賽車界,之後再使用到民用車身上,上、下搖臂不等長,上搖臂比下搖臂短,當懸掛受壓,行程縮短時負外傾角增加(Gain Negative Camber)。此舉對過灣性能有絕大幫助,因為車輛過灣時傾側往外輪,車重亦同時轉移到外輪。所以能夠增加外輪負傾角大大提升外輪和路面的接觸面,提高過灣的極限!缺點是比較複雜,組件數量比麥花臣多,空間佔用較多,維修保養花費更多更長時間。



大家可留意影片內 15-18 秒負外傾角變化。



以上圖片清楚顯示賽車的負外傾角設定(Negative Camber Setting)

下回預告
Part 2. 後輪懸掛
Part 3. 親身測試報告

文:瘋見車人

以上內容只反映嘉賓之個人意見,與本網站立場無關。

相關內容

最新內容